onsdag 19 oktober 2011

Here There Be Monsters

Nu ligger den där, stängd. Lite fuktskadad från gårdagens lilla kläder-efter-vädermiss. Den viskar att jag ska luta mig åt sidan, ta den, öppna den, tyda de små tecknen, ge dem min mening. Jag har redan skänkt den fyra timmar av mitt liv idag, nu får det vara nog. Vet inte hur jag ska kunna sova i natt, kanske lika bra att lyda order. Avsluta den. Du är min och jag är din. Läs färdigt mig och du får det liv du vill ha.

Jag hoppas att den aldrig blir film. Den kommer att traumatisera världen precis som The Ring, eller Blair Witch Project. Sådan är den, The Passage av Justin Cronin. Fy fan. Kan inte bestämma mig om det är en bra eller dålig ångest jag känner. Men Gåvan är hans, utan tvekan. Det är vad de gör, stora artister, de strular till det i skallen på dig. 

1 kommentar:

  1. Visst är den helt STÖRT bra. Typ det bästa jag läste förra året. Eller inte ens typ, utan bara bäst. Och det kommer fler delar, men tvåan kommer först nästa år. Buhuuu, hur ska jag stå UT?! Lyllos dig som har nästan hela kvar.

    SvaraRadera