lördag 7 januari 2012

Mer drömtydning med Jörgen

Inatt praoade jag på Kommunen i Småstaden. Det hade något med någon kurs på Uni att göra, men jag var jäääävligt tveksam, eftersom jag har bara har uppsatser kvar. Det var vackert väder och min handledare delade ut presenter i form av en massa nya skor som Kommunen hade fått som muta/perk av högre makt. Åh vilka skor sen! Jag fick ett par sneakers med paljetter och några slags Jeffrey Campbell-platåvarianter. Min typ av arbetsplats! 

Sen kom KonstgreppsKarin på besök hela vägen från norr och min katt (?) slogs med hennes katt och Bruno lekte med hennes hund (?), en stor blandning mellan Spinone och Weimaraner.

Mitt ex dök upp och hade sparat ut håret och färgat det mörkbrunt för att han fästmö inte gillade rött hår, varpå jag och Karin försökte övertyga honom om att rött hår är det absolut sexigaste som finns, näst efter fräknar. Efter det skulle Karin ta tåget hem och lämnade i mitt förvar i runda slängar 2000 överjordiska smycken, som jag fick leka med bäst jag ville tills de skulle säljas. Jag körde runt med dem på en serveringsvagn i guld.

Så nu undrar jag, Jörgen, vad i hela fridens liljor betyder detta? Inte ens jag kan se en tydlig tråd i den här. Vill jag ha mer smycken, fler skor, en mer glamorös arbetsplats, mitt ex tillbaka? Eller är det som vanligt ett tecken på att jag är sjuk i huvudet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar