fredag 15 juli 2011

Get Mama A House

Nu är det på tapeten igen, så jag måste bara vräka ur mig lite. Jag sitter inte i skiten. Jag har en fin lya i cirkus sex månader till, jag har ett jobb, jag har mat på bordet. Men idag fick jag veta att den fina trea jag har blivit erbjuden via Boplats, tyvärr gick till en annan sökande. Besviken? Japp. Jag hade redan bestämt färger från Alcro till väggarna (Balett i vardagsrummet, Ärg eller Isglass i mitt sovrum, samt tapeten Best in show från Osborne and Little i beige pärlemor mot gräddvit i hallen.), att A och hennes katter skulle flytta in, att jag skulle köpa en dramat för matshopping på Willys, att jag bara skulle ha fina förpackningar i badrummet och lyxig mat i kylen. 

Såhär är det varenda gång. (Inte särskilt ofta, eftersom jag får få erbjudanden..) Jag kan inte distansera mig när jag väl har sett en lägenhet jag gillar. Jag porrsurfar inredningssidor dygnet runt och målar upp ett bättre liv bara jag kommer till det nya stället. Jag har snart hamnat i tidningen på grund av detta. Gjorde en teleintervju idag. Det är inte så illa. Jag är bara lite trött. Och lite extra trött på besserwissrar som tycker att man ska nöja sig med en lägenhet i förorten. Jag har bott där i mer än hälften av mina tio år i Gbg, tack så mycket. Då var de fortfarande ok. De är de inte nu, hur politiskt korrekt man än vill vara.

Så om någon fastighetsägare läser det här inlägget och har lust att skänka mig ett förstahandskontrakt, är detta vad jag är intresserad av:
Stor etta, tvåa eller trea, gärna med badkar och balkong men inget krav, hyra upp till 6000 i alla områden i Gbg utom förorterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar