torsdag 21 juli 2011

We're From Barcelona/Holiday

Snart åker min käre hyresvärd M med sin mannos O, K&M och Ernest Hemingway på semester till Barcelona. De hyr en lägenhet i 17 dagar i sann vuxenlyxanda. Jag är så avis, avis i kvadrat. Har inte besökt detta paradis sen -04, vilket är snudd på skandal. Det var en mycket förvirrad och överviktig Clem som våren -02 åkte för att läsa spanska i ett halvår. Samma Clem återvände till Sverige i juli, ännu mer förvirrad och överviktig. Jag hade knappt överlevt, men nu såhär i retrospekt har jag många fina minnen av Gamla Barca. Vännen A stannade kvar, så det blev en sväng dit -04, som sagt. 

Men nu längtar jag dit igen. Och nu tänkte jag även passa på att göra lite reklam, när vi ändå har nämnt semester. I min klass gick två belevade herrar från Söderns Huvudstad. Jag var hopplöst förälskad i en av dem, vilket jag erkände långt senare efter en mycket blöt kväll i Malmö då jag bland annat hälsade på Chris Härenstam och åt kött för första gången på ca sex år. Hursomhelst har dessa herrar en liten affärsverksamhet tillsammans med andra glada gåsapågar. Om de gör stan lika osäker nu som då, nästan tio år senare vet jag inte så mycket om, men de har en hemsida som man kan kolla in om man är intresserad av rullbrädor. För sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne, kolla in Semester Skateboards.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar