torsdag 14 juli 2011

I Natt Jag Drömde

Något skumt. Eller, det krävs ingen schäslong eller inramat diplom för att tolka innehållet, men min inneboende fantasi har avancerat rejält. Heja mig, får man väl säga då. Jag drömde att jag hade blivit ny partiledare för sossarna... Kan vi begrunda detta en stund, då. Mitt kompband var Gnestakänslan på ekonomi, någon random dude på utrikespolitik, och, ja, det var väl det hele... Vi satt i något skolbibliotek och bläddrade i gamla samlingsvolymer om svensk politik, antecknade grejer på lösblad. Jag sa något om fotbollshuliganer och tiggare.

Ni kan ju fethaja att vakenjaget, den extradiegetiska i situationen, hade aningen svårt att gilla läget. Leda ett parti? Kanske bli statsminister? Debattera med Fredrik Reinfeldt? Inte så sögen, öm en sajjer. Det sista jag minns, när jag i drömmen skulle ta itu med budgeten, var att jag tänkte att jag var tvungen att bli gravid på stört så att jag kunde skylla all okunskap på mitt delikata tillstånd. Lysande, Sickan. 

Jag är nervös över mitt nya jobb, såklart. Har ledigt en månad ungefär, innan allvaret börjar. Det kommer att gå bra, men det är jätteläskigt. 50% av arbetet är jag säker på att jag klarar galant, men 50% är massa administrativt mumbojumbo som jag inte har någon erfarenhet av. Så jag har bestämt mig för att lägga krutet där i början, tills det sitter som det ska. 

Men någon politisk karriär, med rusning för kontoret kommer inte att ske, om ni fångar min drift. Och definitivt inte för sossarna, hur mycket mitt undermedvetna än tycker det. Men Gnesta, jag hade valt dig som minister på valfritt område vilken dag som helst!

1 kommentar:

  1. AAAHAHAHAHAAA - men FINANSMINISTER?? Syrahallis much??

    Världshärskare på livstid, däremot. You had me at hello.

    SvaraRadera