tisdag 12 juli 2011

(Just Like) Starting Over

Fin. Slutet av en era har äntligen kommit med denna fantastiska dag. Blöder lite här och där, men jag överlevde 10 år i vårdyrket. Känns en aning overkligt, men nu är den dörren stängd för evigt och skall svetsas igen och sedan begravas djupt med universella tecken för fara (och tristess) inetsat runt dörrkarmen. Kanske ett Virgina Woolf-citat också för säkerhets skull. Jag vinkar adjö till tvättlappar, liftar, Eucerintvål, färdtjänstbussar, söndertvättade/sönderklämda naglar, inhumana arbetstider, skitlön, osäkra anställningar. Nästa person jag matar med sked ska vara min egen unge om jag får lust med någon sådan. Jag högaktar er som faktiskt tycker att yrket personlig assistent är grejen för er. Tur att ni finns. Men jag är GONE, BABY, GONE!!! SAYONARA SUCKERS!!! Thank you, and goodnight.

1 kommentar:

  1. YEEEEEEYY!! Jag gör vågen här borta. Here it comes agaaaiin..!

    Drömde om dig inatt igen, btw.

    SvaraRadera