tisdag 26 juli 2011

Rehab II

Nu är jag hemma i Lunden igen. Gnesta är en av mina favoritplatser på Jorden, trots att jag är relativt berest. Mina vänner köpte sig ett hus där för ett antal år sen, och där finns det alltid en kudde att vila huvudet på, mat av finare restaurangklass, alkohol och trevligt sällskap. För att inte glömma tunga, gamla, vackra möbler, mönstrade tapeter, kakelugnar och kristallkronor. Som ett gammalt lyxigt hotell, kan man säga. 

Så jag har njutit i dagarna fyra. Innan dess gjorde vi Stockholm på ett dygn ungefär. Men den bästa dagen av alla var nog igår, när Modern-med-det-viktiga-jobbet var tvungen att åka på krismöte mitt i semestern och lämnade sin tvååring i mina kompetenta klor. Vi gjorde Trosa osäkert, jag och Lilla Kompanjonen i Brott. Här följer lite bilder på det, som egentligen bara är intressanta för mig och hennes föräldrar, men det är min blogg. Kanske kan inspirera till utflykt/flytt till Old Pretty Panty, eller barnalstring, vem vet?

(Allt detta tog även udden av ångesten angående det obeskrivligt hemska denna mörka fredag. Barn är bra på det sättet.)

Kolla katter i knä.

Nostalgitripp


Uppdrag Paraplykontroll utfört med bravur

Såg ut som en glass, men var inte en glass. Skumt, både bildligt och bokstavligt.

Pizzazzpotta

1 kommentar:

  1. F I N T

    Och ja, flytta hit! Det finns visserligen inga gymnasieskolor i varken Gnuttbyn eller Spetstrosan, men väfään...

    SvaraRadera