söndag 7 augusti 2011

A Sunday Smile

Jag är verkligen inget söndagsbarn, no siree. Sämsta dagen på hela veckan om ni frågar mig. Jag borde vara kulturell eller nåt, men nja, nej, orka. Det känns som om sommarmusten har gått ur mig lite. Om en liten vecka börjar allvaret, och det är väl nerverna jag känner av. Hade tänkt pumpa den sista semesterveckan full med kuliga aktiveter i Gbgområdet, men det ser ut som om jag får hänga en hel del själv. Vilket hade varit okej om det inte var för att jag gör alla vardagsgrejer själv i egenskap av singel. Jag vill dela de där kuliga aktiviterna med någon. Helst en man. Lever även lite i vemodet efter hur fantastisk förra sommaren var, framförallt augusti, när jag var kär och galen och det var romantisk åska varannan natt. Om jag hade vetat då hur mycket Sturm und drang det skulle bli, hade jag ändå gjort om det. Tack älskade A, för den tiden.

Jag behöver ha fysisk bekräftelse också. Såg någonstans att man ska ha minst åtta kramar om dagen. Har blivit många dagar utan kramar, och alldeles för många utan sex. Men jag får skylla mig själv som inte släpper till för vem som helst. Så jag tänker mest på nya jobbkläder, parfymer ( Här har ni två riktigt nördiga sidor: http://www.basenotes.net/fragrancedirectory/ och http://theperfumedcourt.com/ ) och annat ytligt som inredning. Nagellack också. 

Mat är ett annat ämne som ockuperar viss tid. Idag var jag förbi mitt matmecca, nämligen ICA Focus. Blodsockret var upp längs väggarna och när dimman hade lättat hemma, en ganska lång promenad och tre stödkakor senare, insåg jag hur sköj det är att handla hungrig. Ni förstår, jag har utvecklat detta till en konst. Jag är inte lika minimalistisk som vän M, som lyckades handla strössel och vin till middag en blodsockertripp, men ungefär lika påhittig. Påsen innehöll idag; en cream soda, en grape soda, ett paket Walkers Butterscotch shortbread rings, en påse Dragsterdäck, en burk picklad lime, en burk svartvinbärsmarmelad, en påse tikka masala-krydda, nougatsås, en tvättpåse, samt en scrubhandske i naturmaterial. Glömde köpa ättika, Bregott, kyckling och annan  RIKTIG MAT som fanns på listan. Ja, det fanns en lista. Det finns alltid en lista, eller 14 listor. Det är typ det jag gör. Det är superkul och busenkelt. Det svåra är att pricka av dem. Eller ens minnas att de ligger i väskan. Hoppas närminnet är tillbaka till den 15....

Saknar min lilla lyckodrake något alldeles förfärligt. Han är faktiskt den finaste virvelstjärten i världen. Men hundar måste också få ha rekreation på annan ort och slippa tjatiga mattar och hussar ibland.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar