fredag 29 april 2011

At The Zoo

Alltså, vad ska man säga? Det har varit ett himla ståhej kring dagens tilldragelse i det Lilla Kungadömet som inte längre regerar på vågorna. Men de regerar definitivt på andra områden! Så sitter man här och gubbskrockar och jojomenvisstar, atte nu har de välan gått vilse i utklädningslådan ändå, Royalistinaveln med entourage. Kanske har 2000-talets Grace Jones, den än så länge odameade Ladyn (Ja, GaGan, såklart...) haft inflytande på fårskockens val av huvudbonad.  Och färgpaletten var som en penselstänkt kökstapet från 1986. Jag minns en baddräkt i samma färg som Vickans mer än tantiga frock. Jag trodde att det var 90-talet som var hetast just nu?

Nu är jag varken modist, stylist eller fashionnazist, så vad vet Lilla Jag? Lite befriande är det allt, det måste jag medge. Men jag kan inte låta bli att önska att Sir Elton John hade dykt upp med en rödochvitrandig festivalhatt. Sen kunde han ha smäktat fram "Green Eggs and Ham" på körkorgeln medan Fam. Beckham-Benrangel fällde en frystorkad tår. Det hade varit humor det, mina vänner. Kolla in hela dramataget på MSN eller nåt, jag orkar inte ens länka till festiviteterna för jag har kramp i mellangärdet. Okey dååå... Min favorit är den här passande nog royalblå vildrosen. (Tommy Nilssons eufemism fick bli min för stunden, annars tar jag inte töckna dära ord i min mun.) Jag slänger in Pomp & Circumstance oxå och kör lufttaktpinne. This one's for you, Grandpa Steen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar