måndag 28 november 2011

Dagen D

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Clementines födelsedag! HURRA! HURRA! HURRA! 33 år fyllda runt halvtolvsnåret, lika många år som det är dagar kvar på året. Åsså tar vi lite papegojkunskaper om dagens dato på det!


  • Albaniens, Mauretaniens och Timor-Lestes nationaldag
  • 28 nov 1905 grundas Sinn Féin
  • 28 nov 1940 Sveriges första tvsändning, eller försök till iaf.
  • 28 nov 1990 avgår Margret Thatcher
  • Hedvig Charlotta Nordenflychts, William Blakes, C.J.L. Almqvists, Engels, Gullan Bornemarks, Ed Harris, Anna Nicole Smiths och Fabio Grossos födelsedag.
  • Leclerc, Enid Blyton, Leslie Nielsen, Jeffrey Dahmer och jättepandan Hsing-hsing dog 28 nov.
Annars har jag magen full med pizza och har lyssnat på finaste tvååringen som sjöng högt och klart genom skrapiga luren. Sen pratade hon om sin fitta, att hon inte hade hår på den, med det hade mamma och jag. Det var fint. Nu ska jag äta dyra praliner ur hjärtformad ask som jag har fått av min far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar