fredag 25 november 2011

If Loving You Is Wrong (I don't wanna be right)

Ibland hittar man rätt. Rätt skor, rätt område, rätt smak på Mentosen (grape, druva alltså, inte grapefrukt, fattar inte hur det kunde bli sådär med översättningen). Och vääääääldigt sällan, hittar man rätt blogg. Nu har jag gjort det. Inte för att jag läser så mycket bloggar, men jag har lyckats utveckla ett sjätte sinne för finbloggar, och ibland fulbloggar oxå, jag är inte såndärn av mig. Men jag har några som jag läser varje dag. En av dem är Karins fina prima technojazzpolkaballerina i en värld av stel white girl/boy shuffles. Ingen rädder för vargen där inte! Rödluvan som jag önskar ska dyka upp utanför min dörr med bubbelvin och bakelser iförd glitterturban och fräknar. Ni vet att jag älskar fräknar. Så mycket att jag bränner vid fiskpinnarna när jag skriver det här. Vanliga dödliga svenskar hittar'na enklast via någon annan, men HÄR är länken för alla ryssar, amerikaner och tyskar som trillar in här av någon mystisk anledning. Bara att Gooletransa!

(Sen ska det väl tilläggas att jag av rent egoistiska, samlarmaniska anledningar är med i en slags tävling hos ovanstående SmällKarinmell. Jag hade varit så fin i det där halsbandet, skulle haft det på min födelsedag på måndag, om jag vann och kunde använda en flaxkikare.)


Bild stulen av KonstgreppsKarin, tillika modellen.



1 kommentar: