tisdag 29 november 2011

Veckans!

Eftersom många av de bloggare jag läser. då och då lägger upp "Dagens"-inlägg, vill jag nu införa en variant som inte kräver lika mycket eftertanke, nämligen "Veckans"! Och så skippar vi de (enligt mig...) onödiga punkterna, och lägger in lite kultur istället. Hej å hå, låt oss köra!

Veckans husman: Raggmunkar med fläsk och lingonsylt + lättöl
Veckans dikt: Ozymandias av Percey Bysshe Shelley
Veckans roman: Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån av Bodil Malmsten
Veckans ord/uttryck: à la bonne heure - "låt gå!", "utmärkt"
Veckans citat: "Let them eat cake" Marie Antoinette
Veckans konstverk: Boy and dog in a Johnnypump Basquiat
Veckans film: Fifth Element 
Veckans nagellack: Wonder Woman, M.A.C
Veckans glaaargh: http://www.asos.com/ASOS-Black/ASOS-BLACK-60s-Buckle-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1746989&cid=7339&sh=0&pge=0&pgesize=20&sort=-1&clr=Red


1 kommentar:

  1. Ouff!! Faan vad snygg. Men är det bara jag på hela jorden som känner att kjolkanten jättehjärna får krypa liiiite lite nedanför knäskålen? Va? Det är ok om det är så, men då vill jag veta.

    SvaraRadera