torsdag 10 november 2011

Heal The World

Två av dagens höjdpunkter:

Jag kopierade 50 häften om Renässansen, det tog cirkus 20 minuter. Sen upptäckte jag att jag hade glömt trycka 2-1... Ni som är bekanta med kopiatorsläktet förstår problemet, ni andra får maila om förtydligande. Funderar nu på att undanröja bevisen i dokumentförstöraren som tar tre ark åt gången. 

Jag skämtade lite under lunchen om vem som skulle vara "den negativa" ur arbetslaget på Smartboardutbildningen i eftermiddag, och blev genast uppläxad av skolsköterskan att "sådan attityd kan man minsann inte gå in med" och att det faktiskt var "en väldigt omogen sådan". Minsann. Jag kontrade moget med "Nu var det ju iofs ett skämt, mensåatte...". Vad jag hellre ville göra vara att skrika "Men tack morsan!" plus en hel del andra, mindre barnvänliga följdmeningar. Älskar inte ni också att bli uppfostrade av humorbefriade individer? Det är verkligen det jag lever för, helt klart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar