måndag 14 november 2011

Help (I need somebody)!

Är en väldigt rolig film, faktiskt, med The Beatles. Ringo är bäst, såklart, eftersom män och kvinnor begåvade med stora näsor automatiskt får sinne för humor på köpet. Det vet ju alla.

Nu till vad jag behöver hjälp med. Jag önskar att det var något så skoj som att planera egentid från krävande beundrare, precis som i filmen, men det är något mycket tråkigare. Det har nyligen (typ 25 minuter sedan) satts en liten press på mig att äntligen ta den där examen i yrket jag har utbildat mig till de senaste 135 åren. Jag har haft psykbryt, jag har tagit semester, jag har slitit mitt skägg, jag har ätit frukost. Det är därför det tagit så lång tid. Är väl hög tid nu dåsåatte...

Jag behöver tips på uppsatsämnen! De enda klara akademiska (eller ja) tankar jag kan sortera ut ur min grötskalle just nu, är på vilken nivå jag ska lägga instuderingsfrågorna om Renässans & Klassicism. Alltså stort underskott på tankar om engelsk/amerikansk litteratur eller pedagogik/litteratur i svenska. Så snälla, om jag nu har några läsare som inte slirar in här för bilder på norska upptäcktsresande eller skor i möbeltyg, giv mig tips! Och styrka att skriva samtidigt som jag jobbar heltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar