onsdag 9 november 2011

Vi hade klasskonferens igår.

Hela vägen till jobbet har jag drömt om att lätta upp stämningen på arbetsplatsen en smula. Har nått fram till några olika förslag:

  1. Fixa gratis, gott kaffe till personalrummet. (Detta förslag, känner jag själv, är lite i törraste laget, och kanske rent hälsovådligt med tanke på att kaffekopparna här automatiskt kommer flygande rakt i handen så fort man närmar sig personalkorridoren, eller what the heck, vilken korridor som helst.)
  2. Anordna sån där svensexistisk sumobrottning med vadderade dräkter i galon. Vi kunde ha den inne på "rökgården", och utmana varandra som ett led i konfliktlösning och personalvård. Undrar om det är galon på insidan också, om det råkar hända en olycka mitt i förlustelsen...
  3. Som sista förslag tänker jag mig ett scenario ur valfri kvarterspajare med förtryckta människor som behöver muntras upp. Det finns högar av dem, till och med Schindler's List har någon scen med någon skrapig vinyl. Jag har valt Good Morning Vietnam i min fantasi. Jag ska alltså ockupera rummet där skolans högtalarsystem finns, hänga upp någon girland (banderoll känns lite för politisk), ta på mig en färgglad blus och sätta på den här låten:
Jag ser framför mig förvåning till en början, sen obeskrivlig lycka, kongaled och paraplydrinkar med ökad arbetsmoral som resultat. Lite som Oldsbeach, ni vet, allt blir roligare med solarielampor, sprit och sand inomhus, fråga Ingvar!
Vilket förslag röstar ni, mina två läsare på?

1 kommentar:

  1. Sista. Hoist those skirts a little higher! Mvh, högtalarsystemterroristen

    SvaraRadera