måndag 23 maj 2011

Clamour For Glamour

Lyx, lyx, mitt drottningdöme för lite lyx! Jag är så svältfödd, va. För att följa upp mitt förra inlägg. Jag vill bara ligga och vältra mig i sidenlakan iförd underkläder från La Perla, pumps från Louboutin och diamanter från Cartier medan någon vacker man med tjockt hårsvall matar mig med praliner och macarons och jordgubbar. Han doftar helt ljuvligt och älskar mig och sina kostymer och han är så manlig att hälften vore mer än nog. I den öppna, ljusa, lagom svala lägenheten hänger mina designerklänningar draperade över små fåtöljer och soffor, på toaletten står mina parfymer och lotioner och nagellack perfekt uppradade. I ett hörn står en ishink med skumpa som vi ska dricka på terrassen efter vi har bedrivit älskog för tredje gången denna dag. Sedan ska vi arm i arm promenera nerför kullerstensgator till någon liten trendig restaurang och äta små tuggor av himmelska saker som smälter i munnen, dricka mer skumpa och sedan stå och kyssas på någon bro i ljuset av staden och månen. Så ska det vara. Precis så. Och därmed basta.

Ja, jag tittar på Pretty Woman just nu, och ja, jag har sett liiite för många parfym/glasögon/whateverreklamer. Café Society, typ, sådär. Men en gammal flicka får väl drömma, och önska, så säg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar