torsdag 19 maj 2011

She's So

Jag läser inte så många bloggar, mest för att det är svårt att hitta riktigt bra. Jag gör mitt bästa för att min ska hålla okej klass. Det är roligt att få vara kreativ för ett helt universum av presumtiva läsare som slumpar förbi på kafferaster eller sömnlösa nätter. Jag förväntar mig inget av er, bara av mig själv. Facebook gav jag upp för ett tag sen, mycket på grund av frustration över forumets begränsningar och att jag inte vågade skriva uppriktigt inför mina vänner och bekanta. Där ville jag ha bekräftelse, något som här känns helt överflödigt. Jag gör det här för mig själv först och främst. För att få saker ur mig, få älta och viktigast av allt, utveckla mitt eget språk. Lek och kreativitet är viktigt för människans välmående, och det är vad jag gör här.

Hur som helst har jag länkat till hennes blogg förut, men jag gör det igen för det hon skriver är så bra och smart och upplyftande att jag inte kan låta bli. Jag har försökt kommentera på hennes inlägg men min dator verkar inte gilla det, så då får man vara lite slug för att få fram sina komplimanger. För komplimanger är också viktigt för välmåendet, så slösa med dem är ni snälla, när någon gör något bra eller är fina i något nytt plagg eller bara är sina underbara själva. Här är hon igen alltså. Och hon kommer att gå långt, denna där, det ser jag i kristallkulan.

1 kommentar:

  1. såg länken härom kvällen men han inte skriva kommentar! blev så himla glad! verkligen! läste lite på bloggen och insåg för övrigt att vi typ har exakt samma litteratursmak så jag passar på att rekommendera en bok som tack för komplimangen:

    http://www.amazon.com/Women-Left-Bank-Shari-Benstock/dp/0292790406

    Läs den om du inte redan gjort det! Tror inte att du kommer ångra dig.

    Häls från Berlin!

    SvaraRadera