fredag 16 september 2011

Girls

"Usch, jag vill inte läsa en tjejbok!"
"Jamen, det är ju en tjejbok, det är därför man inte fattar någonting!"
" Hon är ju desperat, ju, precis som alla tjejer!"

Det här är dagens reaktion på Before I  Die som jag delade ut i klassen. Jag har själv inte läst den, så dessa påståenden kanske stämmer. Kanske borde jag också läsa Mats Sundins hockeyepos som jag inte hittar titeln på när jag googlar den. Men Lilla Jag kanske inte vet hur man googlar. Eller så kan det bero på att inte en jävel bryr sig om att han har släppt ett sådant, inte ens på Wikipeddo har de bemödat sig med sådana bögerier. Ordet tjejbok yttrades ca 35 ggr på 45 minuter. Blir en rätt saftig snittsiffra, nästan lite Tourettes-varning på den. Kom från en och samma kille, men det räcker lixom, om ni fattar. De killar som inte gapar lika högt och som kanske tycker att det är okey med döende brud istället för svettigt omklädningsrum och referat, håller för evigt sin fred hellre än att tala ut. Och bli utmålad som bög, mes och så vidare.

 Mitt nästa drag i detta spel blir att flytta fram positionerna rejält. Medeltiden åker ut med huvudet före och ersätts med Med en uppenbar känsla för stil, Fittstim, Ta betalt och andra texter som behandlar genus. Tar tacksamt emot tips, då jag själv har läst lite för mycket suffragett-litt och inser att det inte kommer att flyga annat än rakt över huvudena på 40 sextonåringar.

1 kommentar:

  1. NU JÄVLAR CLEM!!! You can do it, etc. Bomba dem ut ur stenåldern.

    SvaraRadera