torsdag 29 september 2011

Saker jag gör på jobbet istället för att arbeta del II

Jag borde planera, låt säga, lektioner just nu. Men det finns ju så mycket roligare saker. G är iväg och jag sitter ensam med en vitblåhundmönstrad lattemu... Alltså.... Vänta, stopp. Låt oss prata lite om definitioner! Saken jag har kaffe i ser ut som ett stort glas, men är gjord av porslin, så det är inget glas. Men den har inget öra, och kan därför inte heller vara en mugg eller en kopp. Så vad i hela Franska Polynesien är det meningen att jag ska kalla den? Gör prefixet latte automatiskt något med formen, signalerar avsaknaden av öra? Eller är det ok att mugg får stå för något slags paraplybegrepp?Språknördar of the world, kan vi diskutera detta en stund? Jag vill komma fram till något. Känner mig vilse i min definitionvärld (läs: klamydia) just nu.

Hur som helst tycker jag att G och jag borde göra som Fredrik och N och skaffa oss en Håkan. Vi har redan en extra plats, så varför inte. Gärna någon med en fräsig hobby och obskyr frisyr. Kan även vara en kändis, möjligheterna är ju oändliga. En kommentator, en berättare, extradiegetisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar