söndag 18 december 2011

Appropå det där med konsumtion...

Ok, jag erkänner! Men lämnar man mig ensam med säljare för länge kan jag inte stå emot! Speciellt inte om de ger mig chokladbitar med tång ur små påsar. Eller frågar vänligt om jag vill ha hjälp att välja doftljus. Doftljus som är så sjukt onödigt och löjligt och sablars dyrt! Namnbrickor och professionalitet, och Clementine skriker "KÖP FÖR HELVITTI!" inombords som om goda råd vore dyra varje gång. Sen sitter Soffs där och stirrar på kvittona medan Anna skakar uppgivet på huvudet och tänker ut lämpliga straff. Blodpudding till frukost, lunch och middag i två veckor! Men då har jag iofs byggt upp ett järnöverskott som borde räcka till mitten av mars. Nu kan det tilläggas att jag faktiskt har vägt upp chokladen, doftljuset, mascaran och örhängena (Jag behövde allt! Så det så! Och dessutom fick jag en vanlig och tre små mascaror till priset av en!) med fyra helt gratis köksstolar som jag hittade i soprummet innan jag gick till stan.

I köplustdimman på väg hem med djävulsk skoskav, lyckades jag trots allt köpa något riktigt fint i julklapp till min far, nämligen Faktums väggkalender för 2012. I år är temat "När jag var liten" och har fina bilder på de hemlösa som barn. Man kan även beställa på nätet, det gör man här om man inte bor i Götet med omnejd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar