tisdag 6 december 2011

Kafka hade inte heller så roligt.

Tänkvärt när december är som tyngst, men nu är det faktiskt så att vill man ändå ha roligt med Kafka, kan man besöka Backateatern i Gbg och se Processen. Det gjorde jag, G, P och 37 småskeptiska elever idag. Så nu har jag gjort mitt hittills största bidrag till deras eventuella bildning. Jag har visat Hajen också. 

Sen bussade vi hem igen till ett väntande julbord, bjuckat på av ett fackförbund jag antagligen inte är ansluten till, har inte kollat så noga. Någon får pengar av mig varje månad och där slutar mitt engagemang för stunden. Naturligtvis drog svartfoten första vinsten i lotteriet, så nu behöver jag inte stjäla andras fantasifulla muggar i personalrummet längre.

Sen kan jag även meddela att jag har börjat knarka. Dumt i min ålder, jag vet, men American Horror Story är det bästa på länge. Så mycket bättre än, ja, just Så mycket bättre. Över och Ut.

/Clementine K aka Svartfot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar