lördag 17 december 2011

Clementines Inferno

Jag lovar och svär att det finns en plats, nej, en egen krets i Helvetet för människor som bygger köpcentrum. Kan till och med vara en helt ny, en tionde, där dessa människor istället för att tjäna som Satans flourtabletter, tvingas gå runt på olika stationer i ett dåligt luftkonditionerat rum där de ömsom måste stå tätt, tätt med gnälliga människor i dunjackor som luktar svett, rök, kattkiss och Tierry Muglers Angel, ömsom betjäna griniga kunder, ömsom prova för små kläder i provrum med speglar som gör att man ser extra tjock ut, allt till öronbedövande toner av julmusik, Nirvanas låtar i reggaeversion och  shoppingtechno. 

Idag var jag i Nordstan i cirkus (Maximum) 40 minuter. Not doing that again any time soon. Utanför satt Musikhjälpen och hela grejen var lätt paradoxal. Nu är jag hemma med beasås och film. Andas in lägenhetsluften. Julefriden sänker sig över Majvallen. Mina föräldrar ska få choklad och ge bort en get i julklapp. Och jag nöjer mig med massage i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar