fredag 23 december 2011

Du är vad du äter

Idag har jag tänkt en hel del på saker med andra saker inuti.

Köpte bröd på bageri och då låg de där, glassbullarna, som jag mer eller mindre levde på hela högstadiet och halva gymnasiet. Sen bytte vi kafé, och där hade de bara baguetter med salami och brieost, sena 90-talets poppisfyllning. Så en bulle fick följa med hem. Den hade en ny fyllning, hallon, och var inte alls lika god som jag hade tänkt mig. Jag vet att vanilj anses tråkigt i popkultur/matvärlden, men jag är fucking vanilla och stolt. Jag älskar Missionären när den görs rätt, och vaniljen, den har en historia och klass som slår alla Veckans Lycheearoliasuperduperäckligtasienbärsmak vilken dag i veckan som helst, särskilt söndag. Nog om den magiska fröskidan.



Amerikanerna är som vanligt bäst på vad jag vill kalla "Rysk Docka-bakning" eller "Kinesisk Ask-bakning" om man så vill. Pudeln ska helst ha mer än en kärna, helt enkelt. Och mer e-nummer än tillåtet. 

Klassig

Bröllopstårtan, om Clementine får önska. 



              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar