tisdag 29 mars 2011

Here, There and Everywhere

Allt är logistik just nu. Om någon lite yngre person skulle fråga mig hur man vet när man är vuxen, skulle jag säga att det är när ditt liv är ett enda pussel av platser och tider. Min kalender är den repstump som håller mig förankrad i marken, medan mitt varmluftsballongmedvetande svävar i tid och rum. Jag är på biblan och läser Madwoman in the attic, jag är i London om fem veckor med Vän S, jag är på valfri pub i helgen, jag är i Gbg förra sommaren med blåslagna knän och jublande hjärta, jag kysser Valentino på en kristallblå, italiensk ström, und so weiter...
Samtidigt är det skola som ska pluggas och jobb som ska jobbas och hund som ska rastas och bussar som ska passas och paket som ska skickas och samtal som ska ringas, allt i passiv form. Det är inte jag som gör de där sakerna, det är (Domo arigato,) Ms. Roboto.
I dagens horoskop stod det att jag skulle vara noga med mat och sömn.

3 kommentarer:

  1. Vänta. Du har hund? Du är i London om fem veckor med vän S? Du hänger på bibblan och pluggar och allt passar in lite för bra. Du är uppenbarligen inte jag (hoppas jag), men antingen någon väldigt närstående till mig eller vederbörandes twin-separated-at-birth. Jag lovar och svär att alla låttitlarna du har satt som rubriker finns i hennes spellista också.

    Just ftr är jag också i London om fem veckor, med vän S, som lustigt nog har samma initial som jag. Så hur reder vi ut detta?

    SvaraRadera
  2. Det löser sig, sa han som sket i Valhallabadet. Men London blir nog fint som snus, Himlavis!;)

    SvaraRadera
  3. MEN THBTPD-ABA-VAAA??? Ord kan inte beskriva hur förvirrad jag känner mig just nu. Nu är det du som ringer mig och förklarar ett och annat.

    SvaraRadera